Honnan származik a Ferrarik ágaskodó fekete lova?
Nervesa della Battiglia és Francesco Baracca története
Először és utoljára volt a (had)történelemben olyan repülős harci kultúra, mint az első világháborúban. A duplaszárnyú gépek tömeges bevetésekor, azok valószínűtlenül tekervényes mozgásával megvalósított, mára csak műrepülő-versenyek keretei közé zárt mutatványok töltötték be az eget. Ennek a harcmodornak pedig egyik legnagyobbja az olasz Francesco Baracca volt - emlékét (többek közt) pedig nem kisebb műhely őrzi, mint a Ferrari autógyár. Rövid úti leírás, mielőtt kiderülne miként.
„ZONA SACRA". Ezzel a felirattal több százszor találkozhat az első világháborús emlékeket felkereső turista Olaszország-szerte. Ilyen kis táblák, és az általuk jelzett, mintaszerűen gondozott parkok, szobrok és épületek is mutatják, hogy szerte északon igen különleges megbecsüléssel gondozzák az első világháborús emlékezés tereit. Minden olyan helyet, ahol tömegesével estek el katonák olasz és ellenséges oldalról, „szentnek" neveznek. A fenti felirat röviden összefoglalva tisztelettudó magatartást követel mind a szentélyben, mind annak környékén, valamint felkéri T.Közönséget, hogy ne zabáljon és ne hangoskodjon itt.
A fenti fotó történetesen a Nervesa della Battaglia-i emlékmű, „Il Sacrario del Montello" egyik figyelmeztető tábláját örökíti meg. Utóbbi a Piave-folyónál zajlott harcokban elesett katonák számára, Mussolini rendszere által a harmincas években (a frontmozgásról részletesen az előző posztban) állított gigantikus memeno.
(Itt jobbra a kis térképen látszik [A betű], hogy hol járunk Észak-Itálián belül.)
Maga az emlékmű így néz ki:
Diaz beszéde, márványtáblában
Az egyik központi emlékoltár
A közelben található Francesco Baracca síremléke is, akiről az elején szó volt. Ő volt az első világháború egyik legnagyobb pilótája, és valahol a környéken zuhant le élete utolsó bevetése után. A sír így néz ki:
Baracca, „The Squadron of Ace Pilots" - az angol krónikák szerint, valóban a grande guerra egyik legendája. Az 1888-as születésű pilóta 26 évesen, 1916 áprilisában került a frontra. Kezdetben Carso környékén, majd a Piave-folyónál zajlott védekezésnél. Mintegy hatvan légi csatában vett részt, és harminc ellenséges repülő egység harcképtelenné tétele fűződik, kizárólag az ő nevéhez.1918. június 29-én bekövetkezett halálának pontos oka ismeretlen: zuhanását a hadtörténelem jelenlegi tudása szerint üzemanyagtartályának sérülése okozta. Halála után édesanyja a zseniális pilóta szimbólummá vált jelét, Baracca gépének (SPAD S.XIII modell) állandó harci felfestését bizonyos Enzo Ferrarinak ajándékozta: a legendás ágaskodó fekete lovat. (Kurzornyilat a kép fölé téve néhány másodperc után megjelenik a megoldás!)
Cimkék: világháború, fontolva nyaralo, történelem, olasz
Nincs hozzászólás.
A magyar kulturális közvédelem, és az internacionális értékkommandó primer vészharangja. Ezt eddig nem értem, de tovább olvasok, hátha >>>
Weblog, mikroblog, issue-blog© a sokoldalú honért. Echte vengerszkij gondolatok. (Bátyánk az IGEN.)
Ráadás: Fontolva Twítelő
Nincsenek linkek
ökoharcos (3), életvezetés (2), évforduló (6), ünnep (3), bajnai (3), baloldal (8), belpol (30), budapest (6), Caritas in Veritate (3), critical mass (2), FHstreetart (3), fidesz (3), film (2), folyóirat (9), fontolva cinikus (2), fontolva nyaralo (5), gazdaság (3), glossza (2), gyurcsány (2), igazság (2), igazságosság (2), interjú (2), iszlám (2), izland (4), jobbik (8), kampány (15), karácsony (2), képek (2), külügy (3), külpol (8), kommentár (8), kommunizmus (2), lmp (2), másság (2), magyarellenesség (3), magyar koratörténet (3), magyarság (10), marx (2), média (6), mdf (6), művészet (4), monte grappa (2), mszp (5), munkáspárt (2), nácik (2), nyaralo (6), olasz (2), orosz (2), pogányság (2), reklám (2), szdsz (4), szemle (5), szeretet (2), szlovák (7), szolg közl (7), történelem (16), trianon (3), ukrajna (2), választás (3), választás2010 (4), válság (5), vallás (5), vendégszöveg (2), viccö (17), viktor (4), világ (6), világháború (5), web (2), zöld pardon (2)
© 2008-2024, IGEN